Budućnost turizma


Ono što je nas naučio još uvijek mladi nam život – jesu dvije stvari. A to su red, rad i disciplina. Šala, život nas je najviše dosad, između ostalog, naučio da je najteže biti iskren sam sa sobom i predvidjeti budućnost…

Zaista, mnogi rijetko gledaju dalje od svoga nosa i vremenski par dana. Malo ljudi razmišlja dugoročno, čita i educira se o novitetima, biva prvima bilo u čemu i stoga pogotovo u Hrvatskoj ne vidi budućnost niti se trudi vidjeti ju. Naravno da treba živjeti sad, u sadašnjosti, u trenutku i za trenutak – no realno je to sve samo podloga i ulaganje – u budućnost.

A budućnost turizma je zaista svijetla. Globalizacija, internet, digitalizacija, reindustrijalizacija. Sve su to velike i lijepe riječi kojima mnogi ne znaju značenje. Svijet je sve otvoreniji, stereotipi nisu nikad bili iskrivljeniji i netočniji, sve je puno lakše nego nekad. Zaposliti se i dati otkaz pa se opet zaposliti. Otići od doma. Putovati. Dobiti studentsku razmjenu. Saznati i naučiti. A oni koji to najbolje razumiju, koji imaju najotvorenije umove i koji guraju svijet prema naprijed uglavnom su kreativci koji su proputovali i vidjeli štošta, i lijepog i ružnog, te se u praksi naučili koliko je život kratak, koliko je nekad siv, a nekad žut kako bi rek’o Bajaga te koliko u njemu i u svijetu ima ružnih stvari – koje te tjeraju da uživaš u lijepima i u njima ne tražiš negativno.

I baš zato je budućnost turizma svijetla. Jer sve više ljudi to „kuži“. Mlade ljudi to razumiju, oni putuju, resocijaliziraju i mijenjaju okolinu počevši od „starijih“, vlastitih roditelja. Otvaraju se novi smještajni kapaciteti, turizam cvjeta čak i u državama poput Hrvatske, Crne Gore ili štatijaznam, Šri Lanke. I to je sjajno. Svijet je bolje mjesto.

Ipak, neke stvari su, barem u nas, još uvijek iste. Masa ljudi još uvijek dosta misli samo na profite i zarade, marže i ugovore. Ne uživaju dovoljno u životu, a koliko god nemao vremena u životu, uvijek ga se za gušte nađe. Možda izlaziš manje, ali izlaziš kvalitetnije. Piješ manje, ali kvalitetnije. Ljubiš manje, ali kvalitetnije. Putuješ manje, ali kvalitetnije. Pogotovo ako putuješ s budget agencijama koje postoje da bi svi, a ne samo oni, putovali jeftinije, kvalitetnije, romantičnije, opuštenije ili pak s više avanturizma.

Budget agencije su budućnost. Freelancing je budućnost. Nema zidova, nema granica. Samo elan i želja za novim, pozitivnim, drugačijim, slobodnijim… Mjestima, vremenima, dušama.

Bojati se nemate čega, jer budućnost svijeta je i budućnost turizma. Pozitivna, energična, doduše užurbana, ali ljepša, otvorenija i pristupačnija. I to vam piše osoba koja je bila u Parizu praktički u vrijeme Bataclana, u Etterbeeku kod Bruxellesa u vrijeme najvećih prosvjeda poljoprivrednika i taksista u europskoj povijesti, sa stanom na Metro stanici Schuman u europskoj četvrti gdje je kasnije bilo koječega, u Rusiji za vrijeme rata s Ukrajinom, u Azerbajdžanu i Armeniji u vrijeme pucanja u Nagorno Karabahu poslije 22 godine mira, u muslimanskom Maroku, kao i multikulturalnom Berlinu ili katoličkim Međugorju i Czestochowi, austrijskom internatu ili finskom bungalovu na Botničkom zaljevu…

Bojati se nemate čega. Samo živite, živite i živite. Putujte, putujte i putujte. Nema boljeg i sretnijeg osjećaja na svijetu, pogotovo kad si mlad, a sve je lako kad si mlad. Sve je baš tako.

Blog

Info

Dragi naši Azimutovci

Od 25.01 do 01.02 smo dostupni samo na

Telefonski pozivi će biti odbijeni zbog roaming-a.